وردپرس چیست؟

برای راه‌­اندازی یک ‌سایت، سیستم‌­های مدیریت محتواهای زیادی وجود دارند و نسبت به یکدیگر  برتری­‌هایی دارند.وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز و متشکل از قالب ها و پوسته ای متنوع رایگان است که به شما امکان می دهد وب سایت هایی را بدون داشتن مهارت برنامه نویسی بر روی آن بسازید.

در واقع، وردپرس که در سال 2003 فعالیت خود را شروع کرده است، مرسوم ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است که بیش از 76.4 درصد از سهم بازار CMS را به دست گرفته است . در ادامه به دلایل این موضوع می پردازیم و احتمالا جواب بیشتر سوالاتتان را خواهید یافت.

آشنایی با رقبای وردپرس

وردپرس یکی از محبوب‌ترین و سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) است و با انواع سایر CMS ها و ابزارهای ساخت وب رقابت می‌کند. در زیر به برخی از رقبا اصلی وردپرس اشاره می‌شود:

1.جوملا (Joomla):

   – جوملا یک سیستم مدیریت محتوا متن‌باز و رقابتی است که مانند وردپرس، بر اساس PHP و MySQL کار می‌کند. جوملا نیز برای ایجاد و مدیریت وب‌سایت‌های دینامیک و پیشرفته استفاده می‌شود.

2.دروپال (Drupal):

   – دروپال یک سیستم مدیریت محتوا قدرتمند و انعطاف‌پذیر است که برای پروژه‌های بزرگ و پیچیده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نیز متن‌باز بوده و از PHP و MySQL استفاده می‌کند.

3. شاپیفای (Shopify):

   – Shopify یک پلتفرم تجارت الکترونیک است که به کسب و کارها امکان می‌دهد به سرعت وب‌سایت فروشگاهی راه‌اندازی کنند. این سیستم با وردپرس و ووکامرس در زمینه تجارت الکترونیک رقابت می‌کند.

 

هر یک از این پلتفرم‌ها و سیستم‌های مدیریت محتوا و وب‌سایت، با ویژگی‌ها، امکانات، و هدف‌های مختلف خود، جامعه‌ها و کاربران متفاوتی را جذب کرده و در بازار مختلف رقابت می‌کنند. انتخاب بهترین ابزار بستگی به نیازها و اهداف خاص هر پروژه دارد.

وردپرس سایتی است که با سیستم‌های مدیریت محتوا درست می‌کنید.

10 دلیل محبوبیت وردپرس:

دلایلی شامل سهولت استفاده، انعطاف‌پذیری و اکوسیستم گسترده‌ای از افزونه‌ها و قالب‌ها در روند می توانند در محبوبیت وردپرس تاثیر داشته باشند. اما در زیر تعدادی از دلایل محبوبیت وردپرس برای طراحی سایت برایتان جمع آورری کرده ایم:

1.انعطاف‌پذیری:

وردپرس به راحتی قابل گسترش است. از طریق افزونه‌ها و قالب‌های مختلف، می‌توانید ویژگی‌ها و ظاهر سایت خود را به دلخواه تغییر دهید.

2.جامعه فعال:

 وردپرس دارای یک جامعه فعال از توسعه‌دهندگان، طراحان و کاربران است. این جامعه افزونه‌ها، قالب‌ها و راهکارهای متعددی را برای بهبود عملکرد و قابلیت‌های وردپرس ارائه می‌دهد.

3.به‌روزرسانی‌های خودکار و منظم:

از آنجایی که اینترنت همیشه در حال به روزرسانی و آپدیت شدن است، CMS وب سایت باید با با این تغییرات هماهنگ باشد و بر این اساس پلتفرم های خود را به روز کند.وردپرس همیشه در راس این موضوع قرار دارد و همچنان به به روزرسانی پلتفرم خود ادامه می دهد تا در مسیر پیشرفت های تکنولوژیکی و بهترین روش ها بماند.بهترین قسمت در این مورد این است که به‌روزرسانی‌ها خودکار، سریع هستند و با یک کلیک انجام می شوند.

4.موتور جستجو و سئو دوستانه، SEO:

از دیگر از مزایای وردپرس  می توان به این که با موتورهای جستجو و سئو ساخته شده است اشاره کرد.اکثر کسب و کارها فقط یک وب سایت برای خود ایجاد نمی کنند،بلکه آنها نیز می خواهند محتوا و مطالب خود را با جهان به اشتراک بگذارند و در وب سایتشان بازدید بسیاری داشته باشند! برای این کار به یک سایت سئو پسند نیاز است. یعنی این که وب سایت شما باید برای موتورهای جستجوگر مانند گوگل  آسان باشد تا بتوانند داده های شما را تجزیه و تحلیل کنند.با وردپرس، این کارها به صورت داخلی در خود وردپرس انجام می شود.با ساختن وب سایت خود بر روی وردپرس، می توانید در طولانی مدت ترافیک زیادی از موتورهای جستجو را به سایت خود وارد کنید.

5.وردپرس همچنین سازگار با موبایل است :

اکنون که بیش از 50 درصد از ترافیک اینترنت جهان از دستگاه های تلفن همراه می آید، بسیار مهم است که وب سایت شما برای موبایل دوستانه، خوانا و به راحتی قابل استفاده برای کاربران تلفن همراه باشد.به همی دلیل، موتورهای جستجو وب سایت شما را در درجه اول با نسخه موبایلی آن قضاوت  می کند.بنابراین اگر قابلیت استفاده از تلفن همراه شما پایین باشد، رتبه شما نیز بد خواهد بود.بنابراین، هم تجربه کاربر جلویی و هم مولفه‌های فنی پشتیبان یک وب‌سایت در رابطه با سازگاری با موبایل در نظر گرفته می‌شوند.وردپرس این را می‌داند و تم‌های سازگار با موبایل را برای انتخاب در اختیار شما قرار داده است.

6.سازگاری با وب‌استانداردها:

وردپرس به طور مداوم به وب‌استانداردها پایبند بوده و از تکنولوژی‌های روز استفاده می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که مطمئن شوید سایت شما به‌روز و سازگار با تغییرات تکنولوژی می باشد.

7.امکان چندزبانه:

 اگر نیاز به ایجاد یک سایت چندزبانه دارید، وردپرس افزونه‌ها و ابزارهایی را فراهم کرده است که این پروسه را ساده می‌سازد.

8.طراحی سایت ریسپانسیو:

در سال 2020 و بعد از آن، شما به وب سایتی نیاز دارید که به طیف وسیعی از دستگاه های مختلف پاسخگو باشد.شما نمی خواهید وب سایتی داشته باشید که در آن کلمات در آیفون قطع می شود، طراحی در تبلت ضعیف به نظر می رسد، اما روی دسکتاپ همه چیز عالی به نظر می رسد.شما می خواهید که کل وب سایت شما بدون توجه به دستگاه هایی که بازدید کنندگان شما از آنها استفاده می کنند شگفت انگیز به نظر برسد.با وردپرس، آن‌ها طرح‌ها و تم‌های واکنش‌گرای وب‌سایت را در پلتفرم خود تعبیه کرده‌اند تا شما از بین آن‌ها انتخاب کنید.

9.گزینه‌های نمایشی متعدد:

 وردپرس دارای قالب‌ها و افزونه‌های زیادی برای سفارشی‌سازی ظاهر سایت است. این امکان به شما این اجازه را می‌دهد که سایتی با طراحی منحصر به فرد و هویتی شخصی ایجاد کنید.

10.امنیت وب سایت:

برخی از این افزونه ها نیز پلاگین های امنیتی هستند که به شما امکان می دهند امنیت وب سایت خود را در برابر هک و آسیب محافظت می کند.اما وردپرس با اقدام امنیتی داخلی مانند گواهینامه SSL  برای این کار راه حلی در نظر گرفته است تا خیال شما را از بابت مشکلات امنیتی و هکرها راحت کند.

به طور کلی، وردپرس یک ابزار قدرتمند و گسترده با امکانات متعدد است که برای انواع سایت‌ها، از وبلاگ‌ها تا فروشگاه‌های آنلاین، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وردپرس

شرکت دیجیتال مارکتینگ پروجیتال با تکیه بر تجربه و تخصص خود در طراحی سایت با وردپرس، آماده است تا نیازهای وب‌سایت شما را بررسی و  با توجه به توانمندی‌ و تخصص خود پاسخ دهد. از طراحی و توسعه گرفته تا بهینه‌سازی و امنیت، تیم ما با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و به روزترین ابزارهای وردپرس، به ارائه وب‌سایت‌هایی با رابط کاربری جذاب و عملکرد برتر متعهد است. با انعطاف پذیری در طراحی و پیشروی در حوزه وردپرس، ما به شما وبگاهی منحصر به فرد و تطابق‌یافته با اهداف شما ارائه می‌دهیم. از ما برای تجربه ا‌ی حرفه‌ای در دنیای وبتان اطمینان حاصل کنید.